Røjkær-projektet er godkendt til næste fase
Onsdag den 27. maj besluttede Thisted Kommunes kommunalbestyrelse, at der kan arbejdes videre med Røjkær-projektet. Det betyder, at projektet nu går ind i næste fase, hvor myndighedsarbejdet starter op.
Onsdag den 27. maj besluttede Thisted Kommunes kommunalbestyrelse, at der kan arbejdes videre med Røjkær-projektet. Det betyder, at projektet nu går ind i næste fase, hvor myndighedsarbejdet starter op.
Vi er nu kommet på den anden side af den lokale afstemning om Røjkær-projektet, og resultatet er gjort op. Nu er det op til politikerne i Thisted Kommune at tage stilling til projektet.
Vi er nu i den afsluttende fase af lokalafstemningen om Røjkær-projektet, hvor fristen for at stemme er den 30. marts. Efter et år med dialog og involvering håber vi, at mange vil tage stilling og afgive deres stemme.
Røjkær-projektet er nyt sol- og vindprojekt nord for Gettrup.
Formålet er at producere vedvarende energi på en af Danmarks bedste placeringer for vindenergi – og at gøre det på en måde, der sikrer, at de værdier, projektet skaber kommer borgere, foreninger og virksomheder til gode i lokalområdet.
Udviklerne af Røjkær-projektet opretter en lokal udviklingsfond, der skal bidrage til vækst og udvikling i lokalområdet.
Fonden støtter initiativer, projekter og aktiviteter, der gør Sydthy til et attraktivt sted at bo, arbejde og leve – med særligt fokus på fællesskab, bosætning og bæredygtig udvikling.
Få et klart billede af fremtiden.
Se hvordan Røjkær-projektet vil tage sig ud i landskabet med vores visualiseringer.
Vi vil løbende informere om Røjkær-projektet og lægger her informationsmateriale op, så alle interesserede i projektet kan følge med og være godt informeret undervejs.